2015. május 12., kedd

#28 Kritika -Barby: Édes élet

Hellow Piskóták! 
Mivel van egy fontos bejelentésem, így ma megírom a kritikákat. 1 óra pihenés és 1 óra gép felváltva, ezt sikerült kikönyörögnöm. Lássuk! 

Design

Fejléc: Szerintem egész tetszetős, pár hibát véltem benne felfedezni. Az első az, hogy a jobb oldali lány arcában mintha lenne egy csík és picit pixeles is. A bal felső térd is ezzel a problémával küzd. A színével vannak még kisebb gondok, mivel nekem picit túl szürke a háttérhez képest.
10/8
Design: Most kivételesen a menüvel kezdem, aminek néhány pontja kissé beleolvad a fejlécbe, ennek ellenére ötletes megoldás. A modulokkal már semmi problémám nincsen, esetleg javallom a Facebook logót átszínezni, hogy passzoljon a bloghoz, bár ahogy látom a chatben és a bejegyzésekben is van kék, így ezt nem szükséges megváltoztatni. 
A menüben a Szereplők pontnál a videók eléggé egyedinek tűnnek, nekem személy szerint nagyon tetszenek. 
10/9


Történet

Első benyomás, alapok: A fülszövegeddel remekül kifejezed, hogy nem egy sablon, már unásig ismételt történetről van szó. Ez kifejezetten tetszik. Aztán jobban belekóstoltam a történetedbe és... magyar nevek! A 28 blogból, amiről eddig kritikát írtam, talán ez a második, ami magyar neveket tüntet fel. Manapság mindenhol többnyire angol neveket látok. De ne térjünk el a témától: a Prológus elején hiányzott egy toldalék, de erről később. Kábumm! Te aztán nem kertelsz! Irány a történet közepe, felvették a lányt, gyorsan bemutatja a számára fontos személyeket, közben pedig már lassan rám is átragad valami az izgalmából. Jónak ígérkezik ez a történet. 
10/10
Tartalom: Az 1. fejezetből megtudhatjuk a város nevét, ahonnan jött, magyarul fokozatosan egyre többet és többet olvashatunk Barbiról. A rongyossá olvasott dologból pedig kiderül, hogy szereti a Csillagok Háborúja című könyvet. 
Most nem mennék bele az irodalomba, de mint tudjuk a Hobbit előbb íródott, mint a Gyűrűk Ura, így igazából nem copy, de végül is mindegy, bevallom nekem is a LOTR tetszik jobban. Magyarul tudok azonosulni a főszereplővel. 
Oké, azt hiszem találtam egy hibát. Pedig már kezdtem beleélni magam. Most vagy én olvasok figyelmetlenül, vagy tényleg akkor említetted először Lindát, akiről eddig semmit nem tudunk? Szívesen adtam volna tízest, de ekkor újabb problematikát vettem észre. Angéla azt állítja, hogy a levélben szerepel a neve. Mivel az a levél teljes volt ahogy elnéztem, amit a Prológusban írtál vagy az egyik mellékletben van a neve, vagy megint újabb logikai hibába léptél. 
Megnéztem, se a kollégiumi papírba, se a kérdőívbe nem közölhették le a nevét. Ahogy azt sem értem, Barbi honnan tudhatja, hogy Dávid testneveléstanár, hacsak nem nézte meg az iskolahonlapját,ami ha megtörtént, jó lett volna írásba foglalni. 
A vonatoknál is észrevettem valamit, amitől megint törtem a fejem. Annyira nem ismerem a fővárost, de voltam már ott. Ugye Bp. felé ment a vonat és ott a suli, a lány pedig a Délin szállt le. Akkor utána miért ülne fel újra a vonatra, ha a városban van az iskola? Mondom, kétszer jártam Budapesten, szóval lehet, hogy én tudom rosszul és közlekedik a városon belül vonat. Ez mindenesetre nem játszik közre a pontjaidban, csak nekem kissé furcsa.  
Szerintem most már rátérhetünk a hibákra, amiből nincs annyira sok. 
10/8

Íráskép

Helyesírás: Egyetlen egy hibát véltem felfedezni, de erre én is nemrég jöttem rá. (2. fejezetből):

,,-Oh, köszi -mosolyodott el. -Az nagyon jó lenne. "

Egy felnőtt bloggernél olvastam és engem is meglepett, de a mosolyodott el után nincsen pont
10/9
Fogalmazás: A kisebb értetlenségek miatt sajnos nem adhatok maximális pontszámot.
10/9

Összesen:
60/53

Megérte benézni hozzád, a 9. osztály egy újabb taggal gyarapodott (privátan iratkoztam fel).
Ha eljutok a 16. fejezetig remélem már nem lesz ott annyi baki. 






2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szepen, mindenkepp megfogadom a tanacsaid :')

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugyan! Nincs mit ezen köszönni. A fent leírtak némelyikétől eltekintve érdemes volt ezzel tölteni a délelőttöt.

      Törlés