2015. június 14., vasárnap

#34 Kritika- Riri Nord: Tükörkép

Sziasztok!
Végre rászántam magam és nekiálltam megírni Riri kritikáját, illetve máma még lepötyögök egyet, utána viszont mindenből INAKTÍVVÁ avanzsálok, mivel más dolgom van, ami egyenlőre nem publikus. A design átalakításokat is visszadobtam, kivétel ez alól a Alix H. rendelése, neki három napja van arra, hogy tájékoztasson a döntéséről.

Design
Fejléc: Nekem semmi kifogásom nincs szinte Sophie munkájával szemben, de egy pár dolgot mégis meg tudnék említeni. Kissé túlságosan fénylik a kompozíció némely része, illetve  lilák a design-hoz képest túl világosak. Szerintem a felirat tökéletesen látszik, pont jó helyre került és a képek kivágása is pontos. 
10/8

Design: A fejléc kissé elüt tőle, de ennek ellenére bámulatos a kompozíció, így első ránézésre. A betűkkel van egy aprócska gond, méghozzá a méretük. Kissé összefolynak a szemem előtt, így egy kicsivel nagyobbá raknám. Ezen kívül semmi kifogásom nincsen, gyönyörű. Azaz, mégis! A történet modulnál mikor legörgetek mindig kihagy egy sort, így ki kellett másolnom  ahhoz, hogy elolvassam a szövegedet. 
10/9

Történet
Első benyomások, alapok: Most kivételesen megnéztem a trailert és nem bántam meg. Olyan volt, mintha egy profi által készített filmet és egy szintén tehetséges személy által felépített világot ismernék meg. Nézzük a blogon található kisebb szövegrészeket. 
A történet fül alatti mondatok valósággal elvarázsoltak, látszik, hogy nem egy kezdő íróval állok szemben, bár még semmi nem biztos. 
A Prófécia szövegétől az addig az államat támasztó kezem az asztalra puffant. Fenomenális élményben lesz részünk, ezt már látom. 
10/10
Részletezés: Kissé olyan Gyűrűk Ura-feelingje van a Prológusnak, de ez nem rosszat jelent. Sőt! Különleges blogregénnyel állok szemben, ahol ahogy elnézem a világ eléggé kidolgozott, nem úgy, mint egyeseknél. (Most magamra gondolok, de ez van.) Bevallom érdekes volt, csak kicsit untatott. Mintha a Szilmarilokat olvasnám kicsit máshogy. Most nem arra gondolok, hogy másolsz, de nekem a Prológus, mivel stílusában hasonlít a fent említett regényre, -amiből csak megjegyzem 10 oldalt bírtam felfalni- nem olvastam teljesen végig. Ez most azt sem akarja jelenteni, hogy rossz a történet, csak ez a típus nekem nemigen jön be. 
Viszont! Az első fejezet lehengerlő volt, fenomenális, bámulatos fogalmazással, mit akarok mondani, kész, kifogytam a dicsérő szavakból. Ezért kószáltam a menüdben. 
A Szereplők menüpont tökéletes, a Valhalia bámulatos, és drága Riri, fel is iratkoztam. 
10/10

Íráskép
Helyesírás: A Prológusban találtam egyedül egy raghiányt, a többi mind oké. 
,, folyó vitájuk döntötte romokba később világaik. "
Írod te. Világaikat. 
10/10
Fogalmazás: Lehengerlően, fenomenálisan, tökéletesen, imádom. Körülbelül. Nincs benne hiba, az áradozást pedig szerintem kissé unalmas lenne olvasgatni. 
10/10

Összegzés
60/57
Imádom. Tömören, röviden. 



1 megjegyzés:

  1. Drága Liliána!

    Sajnálom, hogy csak most tudok válaszolni a kritikádra, eléggé el voltam/vagyok havazva és teljesen kiment a fejemből. :/ Viszont nagyon-nagyon köszönöm a kritikádat és az időt, amit a blogra szántál! Nagyon feldobtál vele, iszonyatosan örültem neki. Annak pedig még jobban, hogy ennyire tetszett mind a történet, mind a trailer.
    A Gyűrűk Urát csak filmen láttam, a könyveket nem olvastam - így a Szilmariokat sem -, így ehhez nem tudok mit hozzáfűzni. Viszont a Prológus direkt lett ilyen tárgyilagos és olyan stílusú amilyen, és bár többször gondolkoztam rajta, hogy átfogalmazom, amíg nem lesz jobb ötletem, hagyom ilyennek. ^^
    Mégegyszer köszönöm a kritikád, a dicsérő szavakat és a feliratkozást is, sokat jelentett nekem! : ) Remélem, a továbbiakban is örömödet leled majd a történetben és nem fogok csalódást okozni!

    Ölel,
    Riri

    VálaszTörlés